Om turen

Gradering

XX Blå

"Kraftløypa"

Turbeskrivelse - hvor skal du gå/sykle/padle/gå på ski

Følg merking fra Talset boligfelt opp i skogen. Stien starter på traktorvei og går i slak oppoverbakke, med noen brattere stigninger mot toppen. Man kan velge å fortsette på tursti mot Raudsand istedetfor å ta til venstre opp merket sti til gapahuk og hvilebenk. Fra toppen har man fin utsikt mot Raudsand og Tingvollfjorden. Videre går stien over i mer ulendt terreng nedover, og man kan etterhvert også velge å følge tursti til Bersås. Det står merket Talset for å følge løypa tilbake til start. Merket med blå stolper hele veien.

Man kan også velge å snu retning da det er fullt mulig å gå løypa begge veier.

Startsted

Ta av fra Fv 62 ca. 500 meter øst for avkjørsel til Angvika/ Tovenkrysset. Følg bilvei frem til Talset boligfelt. Parkering ved Storsvingen Grendahus. Følg veien opp til boligfeltet. Ta av første vei til venstre, det er merket med blå stolper. Følg skilt/og merking på skogvei og videre sti. Merket rundløype som har navnet “Kraftløypa”.

Parkering start

Parkering ved Storsvingen Grendahus.