Yttermittetsetra

Grei tur over fjellet fra Skorgedalen til Mittet via Kvassetindvatnet og Bollfjellvatnet. Går i greit terreng på stort sett god sti, men med litt myr i endene.

Parker øverst på parkeringsplassen ved Skorgedalen (bomveg). Følg traktorvei til første brua (100 m) og ta over brua på stien inn gjennom hyttefeltet. Følg stien til skilt med Norvikstølen inn til høyre. Stien følger venstresiden av elva til Haukebergstølen. Fortsett videre innover til venstre for elva til neste seter. Passer denne til høyre og videre innover til stien tar av opp til venstre før elva. Stigning opp langsmed elva til skoggrensa der terrenget legger seg innover botnen. Fortsett i dalsida til venstre for elva, men innerst inne krysser en over til høyresida og litt stigning opp til Kvassetindvatnet. Passer Kvassetindvatnet til høyre og følg deretter venstrekanten av botnen innover og ned på andre siden til Bollfjellvatnet. Passer Gravfjelltjørna til venstre og følg liten rygg et lite stykke før en tar til venstre til Bollfjellvatnet. Følg dette til rød hytte og deretter sti til høyre. Stien går helt inntil Bolfjellet og runder ryggen nederst. Følg deretter sti over noen myrer ned til bomvegen ved Ytre Mittet. Kilde: