Vettafjellet 372 moh

Tingvoll

Flott og enkel tur hvor du raskt får flott utsikt. På toppen har du fantastisk utsikt over Freifjorden, Bergsøyfjorden og Tingvollfjorden med fjellene rundt.

Rutebeskrivelse

Turen starter ved skiltingen hvor du følger en god traktorveg opp gjennom lia. Du går en stund vekk fra toppen i nord/østlig retning, før traktorveien svinger skarpt vestover. Pass på at du ikke tar vestover på en litt dårligere traktorvei lengre nede i lia. Etter å ha fulgt traktorveien ganske langt vestover, fortsetter turen på sti opp til toppen hvor en fantastisk utsikt venter deg om du er heldig med været. Gps koordinater til toppen : 32V Ø 0445600 N 6986617

Adkomst og parkering

Fra Krifast: Kjør E39 mot Tingvoll. I krysset mot Boksaspa, omlag 3 km fra flytebrua mellom Gjemnes og Tingvoll, tar du av E39 til høyre mot Boksaspa. Følg veien og kjør gjennom undergangen under E39. Fra undergangen fortsetter du ca 500 meter til du kommer til turstart og parkering. Kommer du fra Tingvoll: Kjør mot Kristiansund. Ta av veien til venstre mot Bogsaspa omlag 2 km etter at du har passert Fjordsenteret. Følg veien under undergangen slik at du kommer på nordsiden (oversiden) av
Grønn

Offentlig transport

En kan ta buss langs E 39 og gå av bussen nedenfor Boksaspa. Buss Kristiansund - Oppdal eller Kristiansund - Trondheim http://www.frammr.no