Tussen (Tusten)

Molde

Fin tur langs grusveg som gir flott utsikt mot fjorden sørover, og i fint vær havet og hustadvika mot nordvest! Spesielt flott er det å ta turen i solnedgang!

Start frå parkeringsplass ved botnstasjonen ved Tusten skiheiser. Fra øverst på parkeringspaleassen følg bilvegen oppover forbi garasjer og administrasjonsbyggene til Tusten Skiheiser. Følg videre gruset veg til venstre og nordover helt opp til linkstasjon nesten på toppen. Det er jamn stigning hele veien med noe brattere partire. Fra linkstasjonen går det sti videre til selve toppen. Retur same veg eller ned alpinbakken.

Start frå Tusten skiheiser, botnstasjonen. Parkering på stor parkeringsplass ved botnstasjonen ved Tusten Skiheiser. NB! Det kan bli innført et lite parkeringsgebyr for å parkere på plassen.
Vinter, Vår, Sommer, Høst
Skiltet

Grus 4,0

Ein kan ta buss til tusten, men det er ikkje så mange avgangar pr. dag. Sjekk http://www.frammr.no for ruter

Anna

Turen går til toppen av Moldes flotte Alpinsenter.

Turkart Molde

Betalingsmiddel for bomvei

Det vil med det første bli innført skiltgjennkjenningssystem