Trollrunden

Vestnes

OBS! Per 01.05.23 er det framleis delvis mykje snø. Fin tur å ta med seg familien på. Kjekk for små barn, da de kan lete etter små og store troll som er plassert rundt omkring ved stien. Ikke så mykje utsikt da en går mye inne i skog. Men av og til dukker det opp ei lita glenne, slik at vi ser litt utover.

Start ved ferist framme i bygda der det er en liten parkeringsplass. Følg asfaltert vei videre oppover (sørvestover) før du etter ca 400 m tar av til høyre opp en skogsvei merket Trollrunda. Det er stort sett motbakke den første delen av turen, med noen litt flatere partier innimellom. Etter kort tid deler skogsveien seg, her tar du til høyre og går nordøstover. Følg skogsveien til endes. Her kommer du inn på en sti og den morsomste delen av turen kan starte. Du kan nå sette i gang med telling av, og leting etter mange små og store troll som er plassert ut langs stien til postkassen og trollbrua. Gå over trollbrua og fortsett på stien på andre siden av elva til du kommer opp på en ny skogsvei. Ta nok en gang mot høyre og gå nedover til du kommer til bebyggelsen og asfalt. Da er det bare å følge asfalten tilbake til der hvor du satte fra deg bilen.

Starter ved ferist framme i bygda der det er en liten parkeringsplass man kan sette fra seg bilen på.Viss du kommer fra Vestnes så kjører du mot Tomrefjord og videre til du kommer til Fiksdal. Kjør inn mot sentrum der det er skilt mot Vatne. Ta da av mot venstre og kjør fram gjennom bygda til du kommer til ferista. Kommer du fra sunnmøre så kjør til Vatne og kjør oppover Vatnebyga til Nakkedalen og mot Fiksdal. Når du kommer på toppen av Nakkereset så kjører du nedover til Fiksdal og stopper ret