Skihytta fra Damefallet

Molde

En tur som gir deg en fantastisk utsikt til fjorden og fjella i sør. En av de aller mest populære turene i Moldeområdet.

Du starter fra Damefallet, parkeringsplassen i Vardeveien. Herfra kan du følge skilting til Skihytta. Fin gruset vei helt opp. Fra parkeringsplassen kan du gå gruset sti rett opp, eller som et slakere alternativ følge lysløypa. Det er denne ruta som er beskrevet her og vist i kartet.  Fra parkeringen følger du lysløypa til høyre. Først slakt nedover før veien svinger oppover mot venstre over en bru. Etter ca 400 m deler veien seg i to. Lysløypa fortsetter mot høyre, mens du skal følge turvei mot venstre uten lysmaster. Følg denne veien til Skihytta.

Fra Molde sentrum følges skilting til Varden. Vardeveien følges forbi Fjellbrudammen og videre opp til Damefallet der lysløypa krysser veien. Her skal du parkere på opparbeidet parkeringsplass på høyre side av veien. Ingen parkeringsavgift eller bompenger.

Grønn
Vinter, Vår, Sommer, Høst
Lysløype
Deler av turen
Både skiltet og merket

Grus 1,3

Fram har flere ruter til Hatlelia. https://frammr.no/