Randa (Silsetfjellet)

Gjemnes

Dette er en flott topptur med en blanding av utfordrende motbakker og enkle partier på god fjellsti. Turen opp belønnes med en flott nedkjøring med god flyt og noen tekniske utfordringer. Stien opp Randa føller en rygg og går for det meste i tørt terreng. Turen kan regnes som en av de beste sykkelbare stiene i området.

Turen starter ved å følge en steingard som du kan se like ved parkeringsplassen ved Indergårdssetra. Følg denne nedover i retning sørøst og videre over en slette til du kommer inn på en traktorvei. Følg denne veien ca. 1 km mot Stokkåsen hvor veien svinger mot venstre og begynner å gå nedover. Ta av veien til venstre. Her krysser du noen myrpartier hvor stien til tider kan være noe uklar, men holder du retningen mot fjellryggen kommer du inn på stien lengre opp. Følg stien videre til du kommer til varden på Randa.Herfra kan du følge fjellryggen vider inn til Tovarden ca. 1 km lengre inn i samme retning.

Ta av fra E39 ved Silset ca 2 km fra batnfjord sentrum i retning Molde. Kjør opp mot silsetfjellet og følg bomvegen opp til enden av vegen ved Indergårdssetra. Her kan du parkere bilen. Parker ved enden av bilvegen oppe på Indergårdssetra
Sykkeltur
Blå Terreng
Sommer, Høst
Ikke skiltet eller merket
Delvis

Anna

Husk 30 kr til bom ved Silset.