Randa

Gjemnes

Dette er en tur inn i et område rikt på dyre- og fugleliv. Det er fin utsikt til Nordmørefjella, Romsdalsfjella og til Reinsfjellet.

Parker i enden av skogsbilvegen nordaust for Sollilia. Vis hensyn når du parkerer. Følg traktorvegen til lundeplass. Herfra tar du opp til venstre. Følg veien videre opp mot ryggen. Ved slutten av veien går det sti til høyre og opp. Stien går oppover gjennom myrlendt terreng. Følg ryggen vestover mot posten som ligg på toppen.

Fra Molde: Kjør E39 til Hjelset. Fortsett over på Fv62 til Ødegård. Ta av til venstre Fv665 mot Angvik. Kjør 17 km. Ta av til venstre opp en gårdsvei. Kjør om lag 300 m. Fra Kristiansund: Kjør E39 til Batnfjordsøra. Ta av til venstre, Fv666 mot Torvikbukt. Ta av til høyre inn på Fv289. Kjør til Øyskiftet. Ta av til venstre inn på Fv665. Kjør retning Angvik om lag åtte km. Ta til venstre opp en grdsvei. Kjør om lag 300 m. Fra Sunndalsørs: Kjør Fv62 til Toven. Ta av til høyre inn på Fv665 til Angvik. Kjør forbi Angvik, om lag to km. Ta av til høyre opp gårdsvei. Kjør om lag 300 m. Parker. Parker i ende av gårdsvei, langs skogsvei. Vis hensyn.