Øverlandsvatnet rundt via Midtveishuken

Molde

Den ideelle rundtur for mange brukergrupper. Om du er i dårlig form, vil ha med små barn på tur eller er toppidrettsutøver - løypa passer alle. En runde rundt vatnet er nøyaktig 2 km.

Fra parkeringsplassen i Jensgurilia, ta lysløypetraseen østover. Fra parkeringsplassen er det ca 300 meter bort til krysset der rundløypa starter. Ved veikrysset med skilt mot Moldedalen kan du ta både til høyre eller venstre, alt etter som hvilken retning du ønsker å gå rundt vannet. Hver gang du møter et kryss, ta veivalg med retning nærmest Øverlandsvatnet. Følg så vegen rundt og du ender opp på samme sted:) På nordsiden av vatnet passerer du Midtveishuken. Her er det fint å ta et stopp.

Turparkering i Jensgurilia, Nordbyen, Molde Gratis parkering
Grønn
2,53 km rundtur
50 min.
Vår, Sommer, Høst
Både skiltet og merket

Buss fra bussterminalen i Molde til Nordbyen

Anna

Dersom man ønsker minst mulig bratt oppoverbakke lønner det seg å gå rundturen mot høyre. Den eneste bakken av betydnig på ca 30 meter lengde, blir da nedover. På nordsiden av vatnet er det tursti på ca 1 meter bredde. Denne kan være krevende med rullestol, men er mulig dersom man er godt trent eller har med seg ledsager.