Moldedalen mot Moldevatnet

Molde

En fin, familievennlig tur i preparerte skispor. Turmålet ligger i lett kupert skiterreng, perfekt for familieturen, med fine områder å raste på.

Turen starter fra parkeringsplassen i Jensgurilia i Nordbyen og følger skisporet til høyre(østover) til vannbehandlingsanlegget. Fortsett ned en bakke og bortover til vestenden av Øverlandsvatnet, forbi badeplassen om sommeren, og over en bru. Her ligger Damvokterhytta på en høyde, på venstre side av sporet. Fortsett videre i lett kupert terreng. I enden av en nedoverbakke, skal du gå over en bru, rett etter denne kommer du til et kryss. Her skal du fortsette rett fram mot Moldevatnet. (Går du til venstre (sør-vest), kommer du inn på Lysløypa i Moldemarka). Turen fortsetter videre i lett terreng i Moldedalen, og i svingen før bakken opp mot Moldevatnet, finner du postkassen. (Her kan du på sommerstid følge en sti til Tusenårsvarden).

Turen starter fra parkeringsplassen i Jensgurilia i Nordbyen i Molde. Kjør Olav Oksviks veg og følg skilt til Turparkering. Både fra øst og vest følger en Olav Oksviks veg til bydelen Nordbyen i Molde. Kommer en fra øst, kan en følge skilting til høyre i første lyskryss ved Kviltorp Camping. Deretter høyre i neste kryss inn på Frænavegen som en følger, til den går over i Olav Oksviks veg (hold forkjørsvei). Kommer en fra vest kan en følge skilting mot Varden. Rett før Mølleråsen Hoppsenter, tar en til høyre inn i Granlia, holder rett frem i rundkjøringen og kommer da over i Olav Oksviks veg. Fra Olav Oksviks veg er det skiltet til Turparkering Jensgurilia, omtrent der denne vegen er på sitt høyeste. Fra parkeringsplassen går du østover til vannbehandlingsanlegget. Herfra er det flere fine veivalg. Turen starter fra parkeringsplassen i Jensgurilia i Nordbyen i Molde. Gratis parkering.
Skitur
Grønn
55 min.
Vinter, Vår, Sommer, Høst

Bybussen i Molde kjører nesten opp til startpunktet (linje 702 og 703). Avstigning blir da i Jensgurilia. Se http://www.frammr.no/ for rutetider.