Måsvassbu

DnT løype inn til Måsvassbu via Loftskarsetra. Turen går i slak stigning opp til Loftskaret, deretter nedover til Måsvassbu.

I 2020 MÅ hytta forhåndsbookes:
På grunn av Covid-19 og smitteverntiltak MÅ hytteopphold bestilles på forhånd. Dagsbesøk, telting og bruk av toaletter er ikke lov for andre enn de som bor på hytta. Vi anbefaler eget sengetøysett. Har du sovepose eller lakenpose, husk eget putevar.
Informasjon om booking finner du her: https://www.mrtur.no/

Parker ved skytebana på Hatlen. Følg skogsvei fram til andre brua, og deretter god og tydelig sti med T-merking retning Måsvassbu. Etter Vårseterhjellen er det en gammel skogsvei som for det meste er steinlagt, og grei å gå selv i våte perioder. Like før Loftskarsetra er det ei bru over elva. Fra Loftskarsetra følger stien høyresiden av dalen slakt oppover, og så litt stigning på slutten til selve Loftskaret. Herfra sees Måsvatnet og Måsvassbu. Følg stien nedover, og et stykke flatt i dalbunnen. Hold til høyre for vatnet og tilbake til Måsvassbu over et myrområde. Herfra er det mange alternative ruter å velge i, bl.a. tilbake via Ingridseter og Brevikskaret, til Mittet, videre til Vasstindbu eller til Skorgedalen. Kilde: