Kleivhaugen

Aukra

Dette er en kort tur som er fin å kombinere med sykkeltur på Gossen. Dersom en ønsker en lenger tur kan en gå videre til Purkeneset som ligger i samme området.Det er krigsminner og fornminner i området og informasjonstavler. På Kleivhaugen er det fin utsikt nordover mot Bjørnsund og til Røyrvika. Benkebord og skytterstillinger på samme sted.

Turen starter på traktorvei ved parkeringsplassen. Følg veien som dreier litt mot høyre, deretter mot venstre. En følger gjerde og skogkanten, der en også passerer Ingridsteinen med infotavle. I stikryss holder en til venstre. Stien til høyre går til Purkeneset.

Fra fergekaia følger en hovedveien rett fram forbi Falkhytten. Etter ca 2 km, på Riksfjord, tar en til venstre i krysset (skilt Haugland). Fortsett rett fram, også i neste kryss. Kjør forbi Front Safety og Løvik maskin. Parkeringsplass på høyre side merket med rødt StikkUT skilt. Ved den tidligere søppelfyllinga på Rothaugen.
Grønn
30 min.
Vinter, Vår, Sommer, Høst
Skiltet

Det er vanskelig med buss til denne turen fordi den går svært sjelden.