Hestebotn og Stallen

Stikk UT! koden er nå lagt ut, men det er fortsatt er mye snø og utfordrende å komme seg over elva ved Stallen. Vær forsiktig! (Publisert: 19. juni 2017) God veg opp til Skarsetra, deretter fin sti innover Hestbotn til Romsdal Tindegruppe sin hytte Stallen innerst i botn under toppen av Kyrkjetaket.

Kjør til Isfjorden sentrum (Hen) og følg skilt mot Grøvdal. Etter ca 1,5 km følg skilt til venstre til Måsvassbu, deretter bomveg mot Kavliheian som tar av i en skarp sving. Parkering på Hellerøra 100 m forbi kraftlinja eller på mindre steder nærmere elva. Gå vegen over brua og i sving følg skilt til Måsvassbu over myra og opp til Vårseterhjellen. Fra Vårseterhjellen er det gammel seterveg som først går litt til høyre, og så skrår oppover lia . Vegen krysser elva på bru like før Loftskarsetra. Fra Loftskarsetra følg sti opp til høyre bak setra. Følg sti langs ryggen et godt stykke oppover og deretter stil til Hestebotn til høyre. Stien går gjennom noe krattskog i starten, men det er ryddet god sti. Følg stien slakt innover og så helt til venstre i dalen. Det er mange sauetråkk, men stien er merket med små varder. Stien følger hele tiden til venstre for elva. Øverst i dalen går stien helt inne ved foten av Søre Klauva. Følg stien helt til man er på høyde med hytta, før en krysser over noen bekker ned til hytta. Alternativ start: Skytebana i Isfjorden. Kilde: