Hestebotn og Stallen

Grei skitur inn Hestebotn på baksiden av Steinberget til Stallen som er ei hytte like under Kirketaket.

Turen følger traseen mot Kirketaket, men tar av til venstre før siste stigninga opp til Steinberget. Parker på vinterparkeringa ved Hellerøra (bomveg fra Øvre Kavli). Følg veien videre innover, og ta av mot Måsvassbu ca. 100 m etter brua over elva. Kryss over myra og hold deretter litt til venstre opp til Vårseterhjellen. Her møter en løypa fra skytebana. Etter Vårseterhjellen kryss oppover skogen eller følg gammel seterveg opp til skilt merket Kyrketaket. Ta av opp til høyre og opp sida til venstre for enden av Steinberget. På slakt parti før det bratner til opp til Steinberget, hold slakt til venstre og rund enden av Steinberget. Fortsett innover dalen langs nordsiden av Steinberget videre slakt innover Hestebotn, til høyre for elvedalen. Stallen ligger innerst i Hestebotn, under toppen av Kyrkjetaket. Fra Stallen er det mulig å fortsette videre opp mot Steinberget og Kyrkjetaket eller ta samme veien ned igjen. Kilde: