Hegerholmsetra

Turen starter på gamlevegen til Skorgedalen og følger deretter den gamle stien opp til Hegerholmsetra langs vestryggen mot vegen. Møter den andre stien ca. halvvegs oppe.

På Fv 64 mellom Isjorden og Torvika ta av ved skilt Skorgedalen, men i stedet for å kjøre bomveg til Skorgedalen så fortsett på gamlevegen retning Isfjorden. Parker ved parkeringsplass ved sandtaket på Skorgen. Starten på stien er merket like vest for sandtaket. Følg traktorveg i starten. Litt inne i den første store granskogen, ta av på sti opp til høyre ved skilt. Stien går litt bratt i starten oppover gjennom granskogen, deretter tydelig sti som krysser seg oppover skogryggen. Ryggen legger seg etterhvert, og litt innpå flata møter en den andre stien som går opp til Hegerholmsetra. Følg denne opp til setra som ligger fint til og med flott utsikt over fjorden. Herfra kan en fortsette på sti videre til Einangsetra, eller gå over til Skorgedalen. Turen kan også gås fra parkeringsplassen i Skorgedalen. Kilde: