Grønvatnet

Turen går innover Volldalen til Botnen og videre opp til Grønvatnet som ligger fint til under Nonstind.

Ta av E136 i krysset ved Voll kirke i Måndalen, skiltet til Venås. Etter ca 1,5 km ta av til venstre rett før elv over bru. Følg bomveg til Volladalen og parker på inngjerdet parkeringsplass etter Nysetra øverst i Volladalen. Følg traktorveien som går litt videre innover, og ta av til venstre opp til stien i enden av denne. Følg stien som går stort sett flatt innover til Røsta seter. Gå forbi det inngjerdede området og følg sti som går på skrå videre innover til høyre. Stien går like etter setra nedover og krysser elva, før det går opp til en rygg som følges videre innover dalen. Når ryggen slutter går stien over et myrområde til høyre og inn til ei hytte som ligger innerst i dalen med flott utsikt over botnen. Gå litt innover og kryss dalen ved å gå ned mot elva på noen skogkledde rygger. Det er ei bru like under elva som kommer ned lia (utydelig og dårlig sti). Etter brua følger en terrenget oppover i litt krattskog til venstre for bekkene. Midtveis oppe i lia kommer en til en rygg der stien blir tydelig og som leder opp til Grønvatnet. Fra Grønvatnet kan en fortsette videre innover til Hammartindvatnet eller andre veien over Bjønnastien til Tindevatnet som ligger mellom Nonstind og Middagstind. I Bjønnastien henger fortsatt jernringen (på et smalt parti, kan være ubehagelig for de som er litt redd i høyden) hvor bjørnefella ble festet i under jakta på 1800 - 1900 tallet. Fra Tindevatnet kan turen fortsette over Middagsfonna og til Middagsvatnet hvor MJFF har åpen hytte. På rundturen passeres tre fine vann man kan fiske gratis i. Fiskegaranti i Middagsvatnet, i Grønvatnet kan god tålmodighet belønnes med fisk opp til 2 kg. Tindevatnet har både små og stor fisk. Kilde: