Grisetskolten Exit

Turen til exit punktet for Base hoppere fra Grisetskolten. For de som ikke skal hoppe anbefales å kombinere turen med et besøk på toppen av Grisetskolten.

Kjør mot Griset, ta til høyre langs grusveg før gården og parker ved "Skallinj". Her står informasjonstavle om stien til Grisetsetra og merkesteiner oppover. Turen følger stien til Grisetsetra opp til varden Presten, og tar deretter av til venstre mot Grisetskolten. Følg veien ca. 100 meter videre innover, før stien tar opp til venstre rett etter elva. Stien følger elva et stykke før den går inn i skogen, etter en stund krysser den en traktorvei. Stien går relativt bratt opp til Førnakken (dialekt for furunakken). Dette er en flott rasteplass (med bålplass), og med eget informasjonsskilt. Herfra legger stien seg litt, og følger elva et stykke før den går opp til en stor varde merket Presten. Følg ryggen mot Grisetskolten og oppover ei ur i ca. 100 meter til du har passert den store renna til venstre. Ta deretter av til venstre utover og litt nedover mot hoppunktet. På hoppunktet er det nå montert en rampe. Kilde: