Grisetskolten

Fin fottur opp til et flott utkikkspunkt over Romsdalsfjorden og Innfjorden.

Mellom bygda Innfjorden og Innfjordstunellen er det skiltet opp mot Gridset ved Vikelva like ved sementfabrikk. I første vegkryss ta til venstre og følg veg forbi boligfelt og opp til gardstun. Her tar man til høyre og kjører privat veg fram til parkeringsplass.Her står informasjonstavle om stien og merkesteinar oppover. Det er gjort et stort arbeid de siste årene med å restaurere stien og merke de gamle navnene langs stien. Følg veien ca. 100 meter videre innover, før stien tar opp til venstre rett etter elva. Stien følger elva et stykke før den går inn i skogen, etter en stund krysser den en traktorvei. Stien går relativt bratt opp til Førnakken . Dette er en flott rasteplass med eget informasjonsskilt. Herfra legger stien seg litt, og følger elva Tverråa et stykke før den går opp det siste stykket mot Presten. Dette er en stor varde der stien deler seg. Ta stien mot venstre (skiltet Grisetskolten), første stykket følger steien kanten slakt bortover. Stien blir gradvis brattere oppover mot ei ur. Stien krysser oppover ura, og det er delvis sti gjennom ura. Det er enkelte varder som viser veien til Exit punktet, men når stien begynner å runde kanten ut over til venstre, kryss rett oppover ura. Terrenget legger seg snart og en kan fortsette over et slakere terreng og deretter følge toppryggen til selve toppen. Kilde: