Skihytta fra Grua via Damefallet

Molde

En av de aller vanligste søndagsturene i Moldeområdet. Fantastisk utsikt fra Skihytta, med et kjempefint område for barna å leke på.

Fra parkeringen følger du asfaltert gang og sykkelsti nordover i ca 50 m til grusplass hvor du finner starten på to turstier. Den ene går rett nordover i retning Varden. Du skal derimot følge turstien mot høyre/nordøstover, merket med Skihytta og Damefallet. Følg denne turveien uten å ta av fra denne i stikryssene. Etter hvert krysser du den grusa bilveien som går til Varden. Her finner du også en turparkering. Du står nå ved Damefallet. Herfra følger du skilting nordover, fortsatt på gruset turvei til Skihytta. Ca 300 m fra Damefallet kommer du til et stikryss. Her kan du ta til venstre og følge godt opparbeidet grussti/vei hele veien opp. Alternativt så kan man gå rett fram i stikrysset på mer ulent turvei.

Kjør til parkeringsplass ved Hatleliatunnelen nord for Molde sentrum hvor du finner parkeringsplass ved Sjølskotthaugen.