Bålhuset på Vevang

Hustadvika

Lett tilgjengelig turmål med flott utsikt ut over Hustadvika. Du kan legge turen innom bunkerene fra 2. verdenskrig.

Turen starter ved parkeringsplassen ved bedehuset på Vevang. Dette er ved gammleveien på Vevang. For de som er dårlig til beins eller kommer med barnevogn: Gå opp vegen, tar til venstre og følger veg og så sti bort til bålhuset. Halvvegs opp, på høyre hand, ligger Vevang kystfort. Stiene inn og rundt fortet er dessverre ikke universelt tilrettelagt. Bålhuset eies av Vevang vel, og er åpent for allmennheten. Det er mulig å fyre opp inne i huset. Les informasjon, bruk vett og forlat huset slik du selv ønsker å finne det. Fra bålhuset går stien videre. Følger du sti til venstre går den frem til skole og barnehage. Sti ned til skole og barnehage er bratt. Følger du sti til høyre går den ned til boligfeltet Gjengstøa.

Turen starter på Vevang i Eide. Fra Molde: Kjør Rv64 til Eide og videre ut mot Atlanterhavsvegen og Vevang. Når du kommer til krysset ute på Vevang tar du omtrent rett frem, du skal ikke til Atlanterhavsvgen og Averøy, men svinge mot Farstad for så å kjøre inn til Vevang. I neste kryss tar du til høyre. Kjør om lag 200 meter. P-plass på venstre hand, ved bedehuset. Fra Kristiansund: Kjør over Averøy og over Atlanterhavsvegen. På Vevang svinger du inn vegen ved Coop-butikken, til et Bedehus.
Grønn
25 min.

Sti 1

Buss til Vevang, Eide. Se frammr.no.